Saturday, March 27, 2010

Karnival AMAL 2010

Hafiz Raof (paling kiri), pengarah program Karnival AMAL

Bintulu, 12 Rabiul Akhir bersamaan 27 Mac - Yayasan Amal Malaysia Unit Bintulu sekali lagi mencatat suatu sejarah penting dalam takwimnya tersendiri apabila berlangsungnya mesyuarat mula bagi Karnival AMAL Merdeka-Ramadhan 2010.

Karnival AMAL merupakan program terbesar Yayasan AMAL Malaysia Cawangan Sarawak, program ini akan diadakan serentak di antara unit Bintulu, Miri dan Kuching. Terkandung dalam perancangan Unit Bintulu adalah program-program seperti ziarah dakwah, pameran, edaran risalah, tazkirah Ramadhan, gotong-royong membuat bubur lambuk, dan banyak lagi.

Program-program ini akan turut melibatkan banyak kerjasama dengan agensi-agensi serta NGO-NGO lain, antaranya JKTAIB, JAIS, PPD, JAKSA, BIC, NISA, masjid-masjid dan surau-surau di Bintulu, PDRM, Petronas dan banyak lagi.

Sukarelawan AMAL kelihatan ceria semasa mesyuarat berlangsung

Bersamalah kita nantikan program-program yang telah diaturkan nanti. "Kita ingin melibatkan seberapa ramai masyarakat dan ingin menyumbangkan seberapa banyak manfaat kepada komuniti setempat. Dalam masa sama, saya amat mengalu-alukan kepada sesiapa sahaja yang ingin menjadi AJK atau peserta" ujar pengarah program, Saudara Hafiz Raof.

Percambahan-percambahan idea memastikan perancangan sebaiknya dilakukan

Semoga programyang akan dilaksanakan pada Ogos ini yang dimulakan dengan perancangan awal dan teliti ini dalat memberi manfaat sebaiknya kepada mayarakat.

0 comments:

Post a Comment