Monday, January 25, 2010

FAMILY DAY AMAL



NIAH, 23 Jan - Yayasan Amal Malaysia Cawangan Sarawak telah berjaya menganjurkan sambutan "AMAL Family Day". Program tahunan ini telah dianjurkan oleh Yayasan Amal Unit Miri bertempat di Taman Negara Niah.

Program ini telah berjaya mengumpulkan sekitar 70 sukarelawan AMAL dari Miri, Bintulu, Kuching, Limbang dan juga sahabat dari negara jiran, Brunei Darussalam. Meskipun hari keluarga ini bermula pada 23 Januari, namun rombongan dari Bintulu berkonvoi pada pagi 24 Januari kerana sebahagian besar sukarelawan AMAL Bintulu bekerja pada 23 Januari.

Para sukarelawan AMAL Bintulu berkumpul di Masjid Darul Hidayah untuk menunaikan solat subuh berjamaah, kemudiannya diikuti dengan taklimat dan bacaan doa. Rombongan bintulu mula bergerak sekitar 7.00 pagi menuju ke Niah secara berkonvoi.

Dimulakan dengan Sesi Ta’aruf keluarga dan ahli sukarelawan, kemudian diisusuli dengan sukaneka yang melibatkan 4 kategori iaitu Kanak-kanak, Kaum Bapa/ Lelaki, Kaum Ibu/ Perempuan dan Famili. Program sukaneka diakhiri dengan penyampaian hadiah dan ucapan penangguhan oleh Timbalan Pengerusi AMAL Sarawak Ustaz Abdul Halim Abdul Kadir.

Sebelum berangkat pulang, para sukarelawan menunaikan Solat Zuhur secara berjamaah. Program secara rasminya tamat pada sekitar jam 2.00 petang. Mesyuarat Yayasan Amal Malaysia (AMAL) Sarawak bagi Sesi 2009/2011 Kali Ke-4 juga telah diadakan pada petang tersebut.

0 comments:

Post a Comment