Tuesday, August 18, 2009

FORUM DIAMBANG RAMADHAN

17 Ogos - YAYASAN AMAL MALAYSIA Unit Bintulu dan Bintulu Iqra' Center dengan kerjasama JKTAIB, JAIS, PPD BINTULU Jabatan Penerangan, IPD Bintulu, BDA, JKR Surau At-Takwa dan JAKSA telah berjaya menganjurkan Forum Perdana di Ambang Ramadhan yang telah diadakan di Bangunan Martabat, Bintulu. Program tersebut telah dihadiri masyarakat di sekitar Sibiew dan guru-guru serta pelajar. Program bermula pada pukul 8.45 malam dan tamat pada pukul 11.00 malam.

Program tersebut dipengerusikan oleh En. Afendi Soon dari SK Asyakirin dan Ustaz Shamsujunaidi bertindak sebagai moderator program. Panel yang terlibat ialah Ustaz Ahmad Mukarrom Hilal, Ustaz Khalipah Juli, Ustaz Salehudin Abu Samah dan Ustazah Nik Mursyidah Binti Nik Din.

Acara tersebut dimulai dengan bacaan ayat suci al-Quran yang telah dibaca oleh adik Aufa Binti Abd Rahim. Selepas itu pengerusi majlis telah menyerahkan moderator forum untuk meneruskan acara forum bersama ahli panel yang mengupas tajuk " Ramadhan Al-Mubarak : persediaan dan penghayatan ".



Bacaan ayat suci Al-Quran telah diperdengarkan oleh adik Aufa
Binti Abd Rahim, murid tahun 2 dari SK Orang Kaya Mohammad


Para panelis sedang berforum



Hadirin muslimat khusyuk mendengar forum

0 comments:

Post a Comment